Performance Consultant:
“To inspire and innovate the world of digital customer engagement for retailers and brands.” Het is waar we bij Boxplosive iedere dag aan werken.
Waar kom je te werken?
Boxplosive is een marketing-technologiebedrijf met expertise in loyaliteit en engagement voor de retail. Bij ons vind je uitgebreide retail-ervaring, IT en creativiteit onder één dak. Onze onderscheidende en succesvolle digitale engagementprogramma’s en campagnes, voor vooraanstaande retailers en consumentenmerken, stimuleren traffic en conversie en zorgen voor merkbetrokkenheid en loyaliteit.
Met onze promoties, spaarprogramma’s en rewards creëren we gedenkwaardige ervaringen, voor zowel de offline als online omgeving. Geen ‘one-size-fits-all’-benadering, maar een betekenisvolle, persoonlijke ervaring, waarbij consumenten zich erkend en gewaardeerd voelen.
Hoe ga je dat aanpakken?
Als Performance Consultant duik je graag in data en dashboards. Jij bent de ideale spotter om hiermee de mogelijkheden te zien voor optimalisaties. Op basis van analyses maak je deze optimalisaties inzichtelijk en werk je uit hoe klanten hiervan kunnen profiteren. Denk bijvoorbeeld aan het samenstellen van de juiste segmentatie, het opstellen van een A/B-testplan of het introduceren van een activatiecampagne. Het blijft dus niet bij spotten alleen. In plaats daarvan zet je de mogelijkheden daadwerkelijk om in resultaat en rapporteer je de uitkomsten, inclusief eventuele vervolgacties. Je weet daarbij de juiste metrics te bepalen waarmee je optimaal op business goals en KPI’s kunt sturen.
Naast het analyseren en optimaliseren van de juiste loyalty-strategie, ben je veel te vinden bij klanten. Je kijkt gezamenlijk met de klant of ze er op de juiste weg zitten en je adviseert hen om bij te sturen waar nodig op basis van de juiste KPI’s. Je voedt klanten met de juiste inzichten om strategische en tactische keuzes te maken en stuurt daarmee op performancemaximalisatie van onze loyalty programma’s en campagnes. Dit doe je wekelijks, maandelijks of ieder kwartaal.
Doordat je bij grote retailers en merken aan tafel zit, sta je absoluut je mannetje/vrouwtje als het aankomt op de inhoud; je gaat tenslotte al een tijdje mee binnen data en digitaal.
Wat breng je daarvoor mee?
Analytisch ben je sterk, je maakt data leidend en je kunt strategisch denken. Daarnaast ben je digitaal bekwaam en bekend met conversieoptimalisatie en het rapporteren daarvan. Je hebt de mentaliteit om echt dingen voor elkaar te krijgen. Een gespreid bedje is niets voor jou. Jij bent een pionier.
In de communicatie ben je overtuigend en je zorgt ervoor dat al je adviezen met data zijn onderbouwd en weet klanten daarvoor warm te maken. Stakeholdermanagement-skills zijn een must.
De diverse data- en rapportagetools zijn bekend terrein voor jou en als je die specifieke tooling nu net niet kent dan maak jij je die snel eigen. Targets zijn voor jou de ideale drive en je bent om die reden resultaatgericht.
Wat ga je doen?
Als Performance Consultant vervul je een belangrijke rol in de verdere groei van de organisatie. Je gaat vormgeven aan onze data- en servicepropositie, waarbij de focus ligt op loyalty conversie optimalisatie.
Na een inwerkperiode ken je alle ins & outs van ons digital engagement platform, onze white-label app en web. Ook ken je alle details en bijzonderheden van de data die we daarmee verzamelen, en de hieruit voortkomende datagedreven oplossingen en services waarmee onze klanten loyalty conversie optimalisatie kunnen realiseren.
De mate van klantrelevantie, -interactie en -betrokkenheid bij digitale loyalty programma’s en campagnes is in potentie vele malen groter dan bij ‘traditionele’ loyalty programma’s en campagnes. Ook maak je digitale resultaten inzichtelijk en meetbaar. Maar welke activaties zijn op welk moment van de customer journey het meest effectief? Welke digitale kanalen zetten we daarvoor in? Welke spaarmechanismes, promoties en rewards werken bij welke gebruikersgroepen het beste? En welke content vergroot de betrokkenheid het meest?
Als Performance Consultant help jij onze klanten op weg naar de best renderende loyalty programma’s en campagnes. Jouw haarscherpe analyses en resultaatgerichte optimalisaties zijn daarin cruciaal.
Dit doe je niet alleen. Wekelijks spar je met je salescollega’s over behaalde resultaten en hoe de digitale loyalty-strategie voor de klant verbeterd kan worden. Samen met je salescollega’s overtuig je klanten van de meerwaarde van onze propositie, adviseer je in het optimaal inzetten van de Boxplosive-oplossingen en doe je voorstellen om deze uit te breiden. Rapporteren doe je aan één van de twee managing directors.
Daarnaast beschik je over:
- Minimaal HBO werk- en denkniveau;
- Aantoonbare ervaring binnen conversieoptimalisatie, data analytics en digitaal;
- Aantoonbare ervaring met data en rapportage-tooling, segmentatie en A/B-testtooling;
- Sterk in het sturen op KPI’s;
- Down to earth: je bent bereid om in de ‘modder’ te staan;
- Vormgeversschap, autonomie en eigenaarschap zijn belangrijk voor jou;
- Bij voorkeur affiniteit met retail en consumentenmerken;
- Goede beheersing van het Nederlands en Engels in woord en geschrift.
Wat krijg je daarvoor terug?
Het is de ambitie van Boxplosive om de komende jaren substantieel te groeien. Dit willen we bereiken door onze unieke, klantgerichte propositie verder te ontwikkelen voor de bestaande retailmarkt in Nederland en deze uit te bouwen naar België, Luxemburg en Duitsland. Wij onderscheiden ons in de markt door content, tech en data te combineren.
Wij snappen dat jij niet alleen die gewaardeerde collega bij Boxplosive bent. Je hebt verschillende rollen in het leven en daar horen keuzes bij. Wij bieden je de mogelijkheid die arbeidsvoorwaarden te kiezen die voor jou belangrijk zijn. Denk aan het bijkopen van extra vakantiedagen en flexibele werktijden. Hoe je dit het best kunt invullen? Daarover maak je met je leidinggevende en collega’s afspraken, zodat je je werkritme kunt aanpassen aan je privé-wensen. Daar horen natuurlijk een thuiswerkvergoeding voor internet en een goede werkplek bij.
- Een innovatief bedrijf waar de klant en kwaliteit altijd op nummer 1 staan;
- Platte structuur, korte lijnen, hoog kennisniveau en alle expertise in eigen hand;
- Een competitief salaris;
- 26 vakantiedagen op basis van een werkweek van 40 uur;
- Ruimte om jezelf continu te blijven ontwikkelen, hiervoor is een opleidingsbudget beschikbaar;
- Bedrijfslaptop;
- En – als de situatie het toelaat – gezellige (kantoor)borrels, het jaarlijks kerstdiner en andere leuke activiteiten met je collega’s!
Stuur ons
jouw sollicitatie
Bij Boxplosive draait het om plezier in je werk. Om de drive om samen met je collega’s, vanuit ieders expertise, te inspireren en innoveren voor meer klantbetrokkenheid. Benieuwd naar onze wereld? Kom werken bij Boxplosive. Kennismaken doen we graag!